Esküvő Akadémia 1. rész – A 10 legfontosabb dolog

 

Az esküvő Akadémia eddigi részei:
0. rész: Bevezető


Feltételezem, hogy nincs rutinotok az esküvőszervezésben. Ezért szeretnék adni néhány tippet, hogy mik azok a legfontosabb elintézni valók amiket minél előbb meg kell tenni, hogy ki ne fussatok az időből.
A legjobb szolgáltatókat, helyszíneket már előre akár egy évre lefoglalják a házasulandók, így ha nem cselekszetek időben, akkor csak a maradék közül tudtok válogatni.

A legfontosabb az olyanokat előre lekötni, amik, vagy akik nem tudnak egyszerre több ügyfelet kiszolgálni. Ilyenek lehetnek a fotósok, a zenészek, a helyszínek, a szertartásvezetők.
Ebben az esküvői tippben összeszedtem Nektek a 10 legfontosabb dolgot, amit feltétlen el kell intézni előre több hónappal. Ilyenkor még szabadon lehet alakítani a programot, és válogatni a szolgáltatók között. Minél korábban kezdtek bele a szervezésbe, annál jobbak az esélyeitek, hogy a legjobb szolgáltatókat kapjátok meg.
Ilyenkor még vannak szabad dátumok az éttermekben és az általatok kiválasztott szolgáltatók is rendelkeznek szabad kapacitással.
Minél közelebb kerültök a nagy naphoz, annál nehezebb lesz egyeztetni, hogy aznapra mindenki ráérjen, és tudja vállalni a szolgáltatást amire Ti felkéritek.

Mennyivel korábban kell kezdeni a szervezést?

A nagy kérdés, hogy mikor az ideális belekezdeni a szervezésbe. Vajon tényleg szükséges akár egy évvel előre lekötni a zenészeket, vagy kiválasztani a helyszínt? Hiszen gondolhatjátok, hogy addig még olyan sok víz lefolyik a Dunán. A válaszom, IGEN. Nálam az Esküvő Dj Műsoromra már augusztusban érkeztek a foglalások a jövő júliusi esküvőre.

Azok akik időben kezdik szervezni, tervezni az esküvőjüket, már egy évvel előre kitalálják, hogy körülbelül hány vendéget szeretnének meghívni, mik az igényeik, milyen esküvőt, milyen szolgáltatásokat szeretnének. Ezekhez árajánlatot kérnek a szolgáltatóktól és a végén összeáll a kép, hogy mennyibe is fog kerülni az esküvő.
Így lesz egy év anyagilag is felkészülni e jeles eseményre.

Ha megvannak a körülbelüli árajánlatok és körvonalazódtak az elképzelések, hogy mi az ami belefér az anyagi keretbe és mi az ami nem, akkor jöhet a pontosítás, nekikezdhettek lefoglalni a szolgáltatókat.

Sok szolgáltatóval még nem kell előre megegyezni a végösszegben, mert az esküvőig még tucatszor változhatnak az igények, a létszám.
Lehet előszerződéseket kötni és a szerint egy 10-20%-os előleg kifizetésével le tudjátok foglalni a helyet, vagy a szolgáltatót.
A végösszeget és a szolgáltatást már elég csak az esküvő előtt egy-két hónappal pontosítani. Szolgáltatója válogatja, hogy ki mennyire áll rugalmasan ehhez a kérdéshez.

Így nem fordulhat elő, hogy az anyakönyvvezető ráérne, de a templomban éppen aznapra már nem tudnak nektek időt biztosítani. Vagy, ha mind a kettőre sikerül ugyan azt az időpontot leegyeztetni, akkor éppen az étteremben nem tudnak fogadni, ahol szeretnétek a lakodalmat megtartani.

Ha egy kicsit jobban belemerültök az esküvőszervezésbe, látni fogjátok, hogy nem is olyan egyszerű mindent egy napra összehozni úgy, hogy az még a kedvetek szerint is legyen és a pénztárcátokba is beleférjen.

Sok szolgáltató, így Én is előfoglalási kedvezményt ad, ha még időben felkeresitek. Ez is szolgáltatónként változó lehet.

Most nézzük, mi az a 10 legfontosabb dolog amit összeírtam nektek.

1. Időpontválasztás

Először is tűzzétek ki az időpontot. Ehhez ne csak azt vegyétek figyelembe, hogy milyen idő várható akkor, hanem azt is, hogy a számotokra legfontosabb hozzátartozóknak is megfelel-e. Nincs-e Apuka, vagy Anyuka éppen külföldön, nem várható-e valami olyan esemény a családban ami keresztbe szervez az eseménynek.

2. Vendéglista készítése

Két listát kell készíteni. Egyet a ceremóniára (szertartásra) ha az az más helyszínen lesz, mint a vacsora, és egyet a lakodalomra. Kik azok a távolabbi ismerősök, kollégák akiket csak a házasságkötésre invitáltok meg és hányan vannak, kik azok akiket a vacsorára is vendégül szeretnétek látni. Ez alapján derül ki, hogy hány főre kell vacsorát rendelni, mekkora helyiségre lesz szükség, kinek kell szállást biztosítani.
Összességében az igények és a létszám alapján lehet majd kalkulálni szinte minden szolgáltatónál. Ezért ez az elsők között kell, hogy szerepeljen.

3. Helyszínválasztás, helyszínfoglalás

Hol lesz a hivatalos rész, a ceremónia? Templom, vagy házasságkötő terem, esetleg mindkettő ugyan aznap? Van aki a polgári részt már előre egy korábbi dátumon már ‚megoldja’, és a vendégek már csak a templomi szertartásra lesznek hivatalosak.
Ha a polgári szertartást szabadtéren, kihelyezett anyakönyvvezetővel szeretnétek megoldani, akkor kérdés, hogy Ő azon a napon, abban az órában ráér-e és ha nem, akkor mikor?

Egyik függ a másiktól, melyik helyszínre mikorra kaptok szabad dátumot. Időben lépni kell, mert különben mások beelőznek.

4. Étterem, étkeztető cég választása

Hol legyen a lakodalom? Hány főre tervezitek? Milyen menüt képzeltek el? Ha szabadtéren lesz, akkor van-e lehetőség fedezékbe húzódni, ha mégis rosszra fordul az idő?
Rengeteg kérdés merülhet fel a lakodalommal kapcsolatban is, de a legfontosabb, hogy melyik az a vendéglátó szolgáltató, aki eleget tud tenni az igényeiteknek, minőségben és kapacitásban és az általatok tervezett időpontban szabad-e még.

Itt is állítom, hogy a pontos menüt ráértek később egyeztetni, ha elég rugalmas a vendéglátó, akkor vele is meg lehet egyezni egy körülbelüli végösszeg foglalójában.

5. Dj / zenekar lefoglalása

Már a weboldalamon is említettem, hogy ne szolgáltatást, hanem dj-t, vagy konkrét zenekart válasszatok. Olyat akit már hallottatok, akiről már meggíőződtetek, hogy valóban jó hangulatot teremt a zenéivel.
A legjobb dj-ket és zenekarokat már nagyon korán lefoglalják. Nekem is vannak már jövő évi dátumaim, amit az előrelátók már idejében lestoppoltak.

6. Vőfély, ceremóniamester lefoglalása

Láttam ceremóniamestert akinek legszívesebben kivettem volna a kezéből a mikrofont, és láttam olyat, aki a legprofibb volt a szakmájában. Kettejük között nem csak árban van különbség, hanem abban is, hogy ha nem foglaljátok le időben, akkor nem kaptok csak kutyaütő ceremóniamestert az esküvőtökre.
Belőlük még kevesebb van, mint jó dj-ből, vagy zenekarból, így érdemes az Ő naptárjukba is elsőként feliratkozni.

7. Fotós, videós lefoglalása

A fotósok, videósok, csakúgy, mint a ceremóniamesterek, vagy a dj-k sem tudnak egyszerre több esküvőn jelenlenni egy nap. Egy nap csak egy esküvőn tudnak szolgáltatást nyújtani. Veletek vannak az indulástól a bulizásig. Egy jó szakembert aki profi képeket, vagy videót készít könnyű kiválasztani a referenciái alapján, amit feltesz az internetre, annál nehezebb őt a megfelelő időpontra megrendelni, ha későn kapcsoltok.

8. Szállás foglalás a messziről érkező vendégeiteknek

Előfordulhat a rokonok nem mind abból a településből érkeznek ahonnan Ti, vagy ahol tartjátok az esküvőt.
Itt már kész vendéglistával kell rendelkeznetek, hogy ez alapján tudjátok végigkérdezni, hogy ki szeretne szállást igányelni. Nem árt előre Nektek körbenézni a szálláslehetőségek terén, hogy így segítsétek vendégeiteket.

9. Menyasszonyi ruha kiválasztása

Az a ruha ami tetszik is és árban is elfogadható, az nem fog megvárni Téged. Feltehetően másnak is tetszik és más is igényt tartana rá. Foglald le időben, nehogy elvigyék az orrod elől.

10. Dekoratőr, virágos, limuzin, fodrász, nyomda, ékszerész és egyéb szolgáltatók

Ezek a szolgáltatók általában több esküvőt is ki tudnak szolgálni egy időben, de az Ő kapacitásuk is véges. Főleg esküvői szezonban előfordulhat, hogy ha az utolsó percre halasztod
Őket, akkor nem jut rád idelyük és nem tudják vállalni a felkérést.

Persze nem érdemes egy évre előre kinyomtatni az esküvői meghívókat és a virágosnál sem kell fél évvel előtte megrendelni az esküvői csokrot, de ésszerű időzítéssel mindent flottul meg lehet oldani.

Kihagytam volna valami fontosat? Gyere és beszéljük meg az Esküvő Akadémia zárt Facebook csoportjában!

Ajándék az Esküvő Akadémia első részéhez:

A 0. részben azt írtam, hogy alig várom, hogy elmondhassam az első ajándékot, mert dobni fogsz tőle egy hátast. Eljött az idő, most figyelj!

Ahogy ígértem, egy óriási ajándékkal készültem. Egy INGYENES JEGYESFOTÓZÁST szeretnék ajándékozni  Nektek.
Na, mit szóltok? Tényleg nem kell érte fizetni? Tényleg! Én állom a fotós költségét (Budapesten).

Mondom a részleteket:
Tibor az általam választott profi fotós, akivel egyeztetitek a helyszínt és az időpontot Budapest területén, vagy közvetlen közelében. Bízom benne, hogy az időpont nekem is megfelel, mert szeretnék én is ott lenni, hogy mi is tudjunk személyesen találkozni.

Tibor rendkívül barátságos és zseniális fotós. Az egyeztetést követően találkozunk a fotózás helyszínén, ahol elkészíti életetek legjobb képeit. Kis utómunka után ezeket megkapjátok és szabadon, kötelezettségmentesen felhasználhatjátok. Ennyi. Nincs kisbetűs rész, nincs utólag fizetendő költség, nincs semmi kötelező folytatás.

Na, hogy tetszik? 🙂

Mielőtt megkérdezed, hogy ilyen létezik? Ingyenesen? – Igen, létezik. Nincs benne semmi átverés.
Tibor ideje és kapacitása is korlátozott, ezért érdemes minél előbb jelentkezni. Egy kicsit félek, hogy ha nagy lesz a roham, akkor nem tudjuk mindenkinek a jelentkezését visszaigazolni. Érkezési sorrendben egyeztetünk a jelentkezőkkel. Javaslom, hogy ne késlekedjetek, minél előbb jelentkezzetek, hogy még beleférjetek a keretünkbe!

Így kérhetitek az ajándék fotózást:
Hívd Tibit napközben (munkanapon, munkaidőben) a mobilján és egyeztessétek a részleteket!
Paksi Tibor: 06 30 933 1278
Hivatkozz rám (Ofner László-ra) és az Esküvő Akadémiára, akkor tudni fogja, hogy miről van szó.
A fotózás feltételeiről, részletekről és a gyakran ismételt kérdésekről itt találtok részletes tájékoztatást.

A következő rész:

Jöhet az Esküvő Akadémia 2. része? ==> OK! …várunk három napot, hogy legyen időtök a Tibivel egyeztetni és küldöm a következő részt, amelyben a szolgáltató választásról lesz szó.
Sok száz, mi több, sok ezer szolgáltató versenyez a kegyeidért. A következő részből megtudhatod, hogy mik a szolgáltató választás trükkjei.


Kedves Jegyespár!

Ha az Esküvő Dj Műsor szolgáltatásomhoz szeretnétek azonnali árajánlatot kapni, az alábbi linken bármikor kérhetitek az árkalkulátorom:  http://eskuvodjmusor.hu/arajanlat/

Ha még nem léptetek be az Esküvő Akadémia zárt FB csoportjába, akkor itt megtehetitek. Itt további érdekes és hasznos információkat, cikkeket, szolgáltatói ajánlatokat találtok.

Baráti üdvözlettel: Ofner László (Dj Catana):
06 30 93 22 808